Specialkurser

Korte, fokuserede kurser, der udforsker forskellige områder inden for keramikkens fascinerende verden - f.eks. udvikling af egne glasurer, eksperimenter med dekoration, Matcha-skåle til japanske teceremonier, gipsstøbning. Her vil du også finde arrangementer med eksterne gæsteundervisere.

• Kursus
  • Holdnr
  • Startdato
  • Underviser
  • Sted

Kursus

Holdnr

Startdato

Underviser

Tine Secher

Jeg er uddannet fra Danmarks Designskoles keramiklinje og tog afgang fra Institut for Unika i 1997.
I år 2000 tog jeg en efteruddannelse i Multimedier og har derefter undervist på Københavns Tekniske Skole i 14 år i både billedbehandling, print og prepress (forberedelse) til tryk og print, men også i 3D-modellering og meget andet. Undervejs har jeg afholdt kurser målrettet kunsthåndværkere og kunstnere.
Ved siden af dette har jeg været selvstændig keramiker og deltaget i mange udstillinger og kunsthåndværkermarkeder. I 2016 tog jeg springet til at arbejde fuld tid med keramikken.
Mit fokus har altid ligget på arbejdet med farver, overflader og glasurer - og jeg har i de senere år været meget optaget af at udvikle trykmetoder til den keramiske overflade.
Jeg har været medlem af Danske Kunsthåndværkere og Designere siden 1997.

Signe Schjoeth

Signe Schjødt

Signe Schjøth er uddannet fra Glas- og keramikskolen på Bornholm (1999-2002) og Royal College of Art i London (2007-2009).
Hun har undervist på Keramikskolen på Østerbro siden 2010 og har fungeret som ekstern vejleder på Danmarks Designskole Bornholm lige så længe.
Signe har stor erfaring med både skulptur- og brugskeramik. Hun har udstillet i ind- og udland siden 2002 og startede i 2010 en serie af funktionelle produkter til hjemmet, der alle udstråler kærlighed til materialet og sans for detaljen.