Keramikskolens undervisere

Peter Durlev

Jeg hedder Peter Durlev, er Keramiker, og er vild med ler. Jeg overtog Keramikskolen i 2013, og har lige siden syntes, at det er et dagligt privilegium at kunne videreformidle mit fag og samtidig skabe hyggelige og kreative rammer for Keramikskolens mange kursister.

Jeg er uddannet som Keramisk Formgiver fra Glas og Keramikskolen på Bornholm, og har ligeledes en 3 årlig uddannelse som keramisk faglærer fra Seminaret for Kunst og Håndværk.

Signe Schjoeth

Signe Schjøth

Keramisk formgiver

Signe Schjøth er uddannet fra Glas- og keramikskolen på Bornholm (1999-2002) og Royal College of Art i London (2007-2009).
Hun har undervist på Keramikskolen på Østerbro siden 2010 og har fungeret som ekstern vejleder på Danmarks Designskole Bornholm lige så længe.
Signe har stor erfaring med både skulptur- og brugskeramik. Hun har udstillet i ind- og udland siden 2002 og startede i 2010 en serie af funktionelle produkter til hjemmet, der alle udstråler kærlighed til materialet og sans for detaljen.

Marianne Miller

Billedhugger

Mine uddannelser relevante for modellering er:
Uddannet på Arts and Craft U:S:A
Uddannet på Akademiets Billedhuggerskole Kbh.
Uddannet på Statens Teaterskole som Scenograf
Læs mere på www.mariannemiller.dk

Carla Botosso

Underviser

Jeg hedder Carla Botosso og er uddannet fra Det Kongelige Akademi i 2007 på keramiklinjen. Jeg  har arbejdet med keramik i 17 år. Gennem min erfaring som designer og formgiver indenfor skulptur og funktionelle keramiske genstande kan jeg styrke mine elevers kreative virke og deres evne til at generere ideer, der munder ud i konkrete resultater, som fx en brugsgenstand eller et værk. Med min undervisningserfaring og min designerbaggrund kan jeg give eleverne viden og indsigt i, hvordan man kan arbejde med forskellige teknikker, form, farver, æstetik og materialekendskab. Siden 2006 har jeg haft mit eget værksted, hvilket har været en lærerig proces med salg af egne produkter til både ind- og udland samt deltagelse på designmesser i både Afrika og Europa.